fbpx

News

Callcenter nieuws

Burger heeft voorkeur voor e-mailontact met gemeente

E-mail blijkt het favoriete kanaal van Nederlandse burgers wanneer zij contact moeten opnemen met de gemeente. Hoger opgeleiden maken meer gebruik van webformulieren en de app van een gemeente. Jongeren maken meer gebruik van livechat en privé social media (zoals...

In 2030 doet AI twee derde van alle klantinteracties

Binnen tien jaar wordt twee derde van alle interacties tussen klanten en bedrijven door slimme machines afgehandeld. Dat verwacht SAS, leverancier van oplossingen voor gegevensanalyse, op basis van de uitkomsten van onderzoek dat zij heeft laten uitvoeren door Futurum...

Websites met menselijke empathie?

Het nabootsen van menselijke empathie en voorspellen hoe websitebezoekers zich in de toekomst gaan gedragen. Zelfbenoemd personalisatieplatform Unless komt met nieuwe machine learning-tools om websites af te stemmen op de bezoeker. Sander Nagtegaal, ceo van de...

Luisteren om CX te verbeteren: 6 tips

Voor een gesprek heb je twee mensen nodig, maar om het gesprek te laten slagen moet er van beide kanten geluisterd worden. Hiermee kun je vertrouwen creëren, ook bij jouw klanten. Volgens Rob Pace, ceo van softwareproducent HundredX, is een luistercultuur essentieel...

Fast Forward: Klantenservice in 2027

Het zijn fascinerende tijden op het gebied van klantinteractie. Nieuwe contactkanalen volgen elkaar sneller op dan ooit, selfservice krijgt serieus vorm en kunstmatige intelligentie begint menselijke interactie daadwerkelijk te ondersteunen. Maar er is meer dan alleen...

Spraakgestuurd boodschappenlijstje maken bij Jumbo

Supermarktketen Jumbo heeft de eigen app uitgebreid met een spraakmodule. Hiermee kunnen klanten inspreken wat ze op hun boodschappenlijstje willen zetten. Het samengestelde lijstje kan vanuit de app eventueel als bestelling naar de online shop worden gestuurd. Roy...

Arbeidsmarkt contactcenters: Groningen en Tilburg het krapst

In de afgelopen 12 maanden zijn er in Nederland 2.104.678 unieke vacatures online gepost, gemiddeld iets meer dan 500.000 per kwartaal. De verwachting is dat ook het komende kwartaal weer een vergelijkbaar aantal gehaald zal worden. Het accent van de...

Spraakherkenner presteert beter dan mens

Het spraakherkenningsalgoritme van Microsoft, dat het softwarebedrijf onder andere gebruikt in digitale assistent Cortana, heeft een nieuwe ontwikkelslag doorgemaakt. Microsoft heeft de algoritmes met 12 procent weten te verbeteren ten opzichte van een eerdere versie....

UWV: meer banen in klantcontact

Hoewel het aantal banen in de financiële dienstverlening de afgelopen jaren is gedaald, stijgt het aantal vacatures voor klantcontactbanen in de branche. Dat stelt het UWV deze week in het Factsheet Arbeidsmarkt Financiële Dienstverlening. De overheidsdienst stelt dat...

TDA: al meer dan 33 jaar specialist in klantcontact

33